Proves de llenguatge escrit

TALE-TALEC (versió en català) (J.Toro i M. Cervera, TEA Ediciones). És una prova dirigida a nens amb un aprenentatge de la lectura i escriptura insuficient o anòmala per determinar els nivells generals i les característiques específiques de la lectura i l’escriptura d’infants en edat d’adquisició del procés lector i escriptor. Aplicable a alumnes de nivell d’aprenentatge situat en els 4 primers cursos de primària.

TEYL Test d’escriptura i lectura (E. Pérez i altres. Editorial Lebón). De primer a quart de primària. Determina el perfil del nivell lector i escriptor, permet conèixer el nivell de processament on tenen lloc les dificultats i la causa que les provoca.

Proves ACL (Català, G.; Català, M.; Molina, E.; Monclús, R. Editorial Graó, 2001). Avaluació de la comprensió lectora a nivell d’educació primària en català i castellà. Útil també a secundària per avaluar els/les alumnes que presenten dificultats d’aprenentatge.

PRO-ESC (J.L. Ramos, F. Cuetos i E. Ruano, TEA Ediciones). Avaluació dels principals processos implicats en l’escriptura i detecció de dificultats per alumnes de 8 a 15 anys. Proporciona també pautes d’orientació per treballar i recuperar els components afectats que es detecten durant l’avaluació.

PROLEC–SE (J.L. Ramos i F. Cuetos, TEA Ediciones). Avaluació de la capacitat de lectura i dels processos implicats: lèxics, sintàctics i semàntics per alumnes de 10 a 16 anys.

Proves Psicopedagògiques d’Aprenentatges Instrumentals (Canals, R. , 1991). Permeten avaluar el nivell d’aprenentatges assolit en les àrees  de llengües i matemàtiques.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s