Educació Infantil

A l’Educació Infantil i al cicle inicial de Primària, els errors comesos en l’aprenentatge de la  lectura i de l’escriptura no poden considerar-se mai com a signes segurs d’algun trastorn d’aprenentatge però sí com a possibles  indicadors d’alerta dels que cal fer-ne un seguiment.

A l’Educació Infantil poden actuar com a signes d’alerta les dificultats següents:

  1. Retard en l’adquisició del llenguatge.
  2. Retard de la parla.
  3. Dislàlies: problemes d’articulació d’un o més sons.
  4. Escassa consciència fonològica: dificultat per analitzar els sons que formen les paraules.
  5. Pobresa de vocabulari i d’expressió.
  6. Confusions en la pronunciació de paraules que s’assemblen fonèticament.
  7. Retard en l’estructuració i reconeixement de l’esquema corporal.
  8. Dificultats per  aprendre els dies de la setmana, colors (seqüències en general).
  9. Dificultats per  memoritzar les rimes fàcils i les lletres de les cançons.
  10. Dificultats en l’orientació espacial i amb el vocabulari que hi està relacionat.
  11. Major habilitat manual que lingüística.
  12. Dificultats en reconèixer les formes geomètriques, grandàries i proporcions.
  13. Dificultats de traç: direccionalitat, pressió i mida de lletres i nombres.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s